*Copie d'un courriel interne*
Ma dernière lecture d'autobus au cours des dernières semaines fut "Competing on Analytics: The New Science of Winning" de Thomas H. Davenport et Jeanne G. Harris.
Au lieu de vous offrir un sommaire, je désire seulement mentionner à quel point ce livre m'est apparu pertinent en général, et ce, même pour le genre de travail que nous accomplissons au CMC. L'idée centrale : utiliser à son maximum l'information disponible afin de prendre les meilleures décisions. Ceci s'applique à un paquet de contextes, par exemple la génération de produits pour des partenaires et clients, ça peut même aller jusqu'à servir pour l'optimisation des ressources humaines d'une organisation.
La description d'Amazon :
"You have more information at hand about your business environment than ever before. But are you using it to "out-think" your rivals? If not, you may be missing out on a potent competitive tool. In "Competing on Analytics: The New Science of Winning" , Thomas H. Davenport and Jeanne G. Harris argue that the frontier for using data to make decisions has shifted dramatically. Certain high-performing enterprises are now building their competitive strategies around data-driven insights that in turn generate impressive business results. Their secret weapon: Analytics: sophisticated quantitative and statistical analysis and predictive modeling. Exemplars of analytics are using new tools to identify their most profitable customers and offer them the right price, to accelerate product innovation, to optimize supply chains, and to identify the true drivers of financial performance. A wealth of examples - from organizations as diverse as Amazon, Barclay's, Capital One, Harrah's, Procter & Gamble, Wachovia, and the Boston Red Sox - illuminate how to leverage the power of analytics."
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